Sportieve Wandel-training voor jong en oud

Wandelen in de natuur èn werken aan je conditie!
Bij het sportief wandelen beginnen we met een goede warming up, we wandelen o.a. in een mooi stukje natuur en doen onderweg een wandeltechniekoefening of een leuke training in spelvorm. We sluiten af met een cooling down en stretch.

wandelen

De voordelen van sportieve wandeltraining:
–   lekker in de buitenlucht
–   iedereen kan meedoen
–   recreatief tempo-wandelen met uitgebreide aandacht voor looptechniek en
lichaamshouding.
–   het is reuze gezellig!

Schoeisel en kleding bij het (Sportief) Wandelen
Het allerbelangrijkste zijn de schoenen. Het beste is gewoon een paar goede wandelschoenen. Hoog of laag maakt bij Sportief Wandelen niet uit. Als u geen wandelschoenen hebt, zijn een paar stevige schoenen waar u de hele dag op kunt lopen, ook goed.
Kleding wordt gewoon aan de weersgesteldheid aangepast. Is het warm, niet te veel aandoen en een flesje water meenemen! Is het koud, kunt u het beste in laagjes werken. Verschillende shirts over elkaar heen dragen en daar een trui/jack overheen isoleert het beste. Als het regent draag je een wind/waterafstotend jack. Tijdens de trainingen krijgt u tips over kleding, schoeisel eten en drinken.

Hersenweetje
Wist je dat beweging goed is voor je hersenen? Dus…. sportief bewegen is zelfs nog beter!
Binnenkort zullen we daar iets meer over plaatsen op onze website.

(Sportieve) Wandeltraining voor iedereen
We starten in april met 2 nieuwe groepen in Amsterdam Zuidoost. Beide groepen hebben vooralsnog de zelfde startlocatie:
Valbrugdreef 1001, 1108 AW Amsterdam. We verzamelen op de grote parkeerplaats bij recreatiegebied “Gaasperplas Zuid”.

“Avond actiegroep”: woensdagavond 19.00 uur. Eerste training (onder voorbehoud) woensdag 7 april, maar later instromen kan ook.
Alle indrukken van de dag lekker wegtrainen en met een goed gevoel een relaxte avond voor het slapen gaan.

Zie ook onze kalender van de wandelgroepen.

Interesse? Loop vrijblijvend een keer mee! of neem contact met ons op via het contactformulier of schrijf direct in via deze link.